Vi vil skaffe nødvendig kunnskap for å utnytte potensialet i digitalisering av varehandel. SINTEFs arbeid omhandler dels å forstå hvordan digitalisering av varehandelen påvirker kundenes opplevelser, og hvordan man mer hensiktsmessig kan utnytte data fra leverandører, kunder og andre kilder for å gi bedre kundeopplevelser.
BEST in Retail – Business model innovation & ecosystems for seamless transactions in retail
Varehandel gjennomgår store endringer drevet av nye teknologiske muligheter, endret konkurransesituasjon, og nye bruksmønstre blant kunder. For å utnytte potensialet som ligger i skjæringspunktet mellom god tilgang til fysiske butikker og digitalisering av varehandel, trengs ny kunnskap om forretningsmodeller, digitale økosystemer av leverandører, og effektiv bruk av data for å gi gode kundeopplevelser.
Kontaktperson
Nøkkelinfo
Prosjektvarighet
2021 - 2024
Finansiering
Partnere
Norges Handelshøyskole – NHH (prosjekteier), Coop, Posten, Virke, Finance Innovation
Prosjekttype
KSP