Sammendrag
I dette prosjektet er det analysert borprøver fra 7 forsøksfelt på E 18 i Vestfold. Borprøvene ble tatt ut i 2008, mens dekkene ble lagt ut i 2001. Undersøkelsene som er utført er deformasjonstesting ved bruk av wheel-track og Nottingham Asphalt Tester (NAT), samt slitasjetesting ved bruk av Prall.Denne rapporten inneholder resultatene fra denne undersøkelsen. Basert på krav i håndbok 018, til deformasjons- og slitasjeegenskaper, så tilfredsstiller de ulike massetypene en trafikkmengde som angitt i etterfølgende tabell. Felt 1 Ab 16 pmb Felt 2 Ab 16 pmb Felt 3 Ab 16 pmb Felt 4 Ab 16 pmb Felt 5 Ska Fib 16 Felt 6 Ska Fib 16 Felt 7 Ab 16 Wheel-track > 10000 1501-3000 > 10000 > 10000 > 10000 5001-10000 5001-10000 NAT > 10000 1501-3000 > 10000 > 10000 > 10000 > 10000 > 10000 Prall > 10000 1501-3000 5001-10000 > 10000 > 10000 > 10000 > 10000 En rangering av dekketypene etter testing i Wheel-track, NAT og Prall er vist etterfølgende tabell. Felt 1 Ab 16 pmb Felt 2 Ab 16 pmb Felt 3 Ab 16 pmb Felt 4 Ab 16 pmb Felt 5 Ska Fib 16 Felt 6 Ska Fib 16 Felt 7 Ab 16 Wheel-track 1 7 4 3 2 6 5 NAT 2 7 1 3 4 5 6 Prall 4 7 6 1 5 2 3