Sammendrag
Det er utarbeidet reviderte støysoner for Hammerfest lufthavn etter retningslinje
T-1442/2012 og forurensningsforskriften. Beregning av støy er utført med NORTIM versjon 4.2 som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse. I tråd med retningslinjen er det to scenarier som er belyst; situasjonen i 2013 basert på loggført trafikk og en prognose for 2025.
Lufthavnen har hatt en betydelig vekst i offshore helikoptertrafikk og dette forventes å fortsette. Dette gjenspeiles også i det nye støysonekartet.
Oppdragsgiver: Avinor AS
T-1442/2012 og forurensningsforskriften. Beregning av støy er utført med NORTIM versjon 4.2 som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse. I tråd med retningslinjen er det to scenarier som er belyst; situasjonen i 2013 basert på loggført trafikk og en prognose for 2025.
Lufthavnen har hatt en betydelig vekst i offshore helikoptertrafikk og dette forventes å fortsette. Dette gjenspeiles også i det nye støysonekartet.
Oppdragsgiver: Avinor AS