Fremtidens bil er ikke bare en bil
Veien mot selvkjørende kjøretøy krever teknologisk og juridisk nyvinning.
Veien mot selvkjørende kjøretøy krever teknologisk og juridisk nyvinning.
Enkle metoder for romoppvarming utenfor spisslasttimene kan bidra til å skape mer energifleksible bygg. Dette kan gjøres uten at termisk komfort går tapt, viser ny forskning.
Unge som har en vanskelig oppvekst og sliter kan ha stor nytte av å mekke og skru, viser forskning. For noen blir det et vendepunkt i livet.
SINTEF og Norad setter global utvikling på agendaen. Møt oss på den globale scenen på Arendalsuka.
Det haster med å finne varig og standard praksis for sirkulære løsninger. For å komme i mål kreves det koordinert innsats fra alle aktører i byggenæringen, inkludert politiske beslutningstakere.
Arendalsuka er en arena for å bringe ny kunnskap inn i samfunnsdebatten. Vi bidrar med innspill om gjenoppbygging av Ukraina, hvordan få fart på sirkulærøkonomi i bygg og bærekraftig veibygging.
Ingen er glad i kø. En norsk gjennomsnitts-bilist er villig til å punge ut med nesten 100 kroner for å spare én time i trafikken, ifølge forskning. Men køa kan temmes.
Politikkutformingen går i riktig retning, men det trengs en mye større satsing for å utløse det store potensialet for energieffektivisering i bygningsmassen. Ambisjonene må opp!
Rådene skal sikre at skoleanlegg planlegges og bygges til beste for lokalmiljøet.