
3S Battery – Super Selective Separators for Battery Applications
3S Battery-prosjektet har som mål å utvikle skreddersydde separatorer for å forbedre levetiden og realisere potensialet til litium-svovel-batterier.
3S Battery-prosjektet har som mål å utvikle skreddersydde separatorer for å forbedre levetiden og realisere potensialet til litium-svovel-batterier.
Målsettingen for dette forprosjektet er å utrede grunnlaget for et fremtidig hovedprosjekt om digitale varelagre og behovsdrevet produksjon i Arktis.
Viktigheten av å opprettholde en trygg, effektiv og pålitelig energisektor har blitt stadig tydeligere. I dette prosjektet skal vi hjelpe energisektoren med å forbedre oppfølging av sine sikkerhetssystemer gjennom å innføre digitale løsninger som...
Prosjektet vil videreutvikle og demonstrere en avanserte CO2-fangstteknologi for kommersiell utnyttelse.
Autoport-prosjektet skal forbedre effektiviteten av små havner ved å bruke kunstig intelligens og operasjonsanalyse til å optimalisere lasthåndtering. Fokuset for prosjektet er å få til et modalt skift fra veitransport til sjø- og jernbane-basert...
Fysikk- og databasert batteristyring ved bruk av digitale tvillinger med flere domener (BATMAX) tar sikte på å bane vei for avanserte neste-generasjons tilpasningsdyktige batteristyringssystemer
Norges innenlands skipsfart skal redusere sine klimautslipp med minst 50 prosent innen 2030. Dette er et krevende arbeid, hvor næringen må finne og implementere nye teknologiske løsninger på kort tid. SINTEF vil bidra med sin kompetanse i dette...
BioCarbUpgrade - Oppgradering av biokarbon for bærekraftige metallurgiske industrier
BOB er en tryggere og mer kostnadseffektiv digital prosess for inspeksjon og interaksjon med jernbaneinfrastruktur, basert på et skinnegående lettvekts robotsystem. Dette systemet vil redusere behovet for mennesker å ferdes i farlige områder langs...
Transforming CO2 into added-value construction products
CO2FFER jobber med nøkkelmodeller og eksperimentelle data for å støtte optimalisering og videreutvikling av CO2-skipstransport samt CO2-injisering fra skip. Innen 2030 trenger vi et system med storskala, fleksible og kostnadseffektive logistikkjeder...
Prosjektet har som mål å møte behovet for fleksibel og effektiv produksjon som produserer null avfall og høykvalitetsprodukter.
Envelope mAterial System with low Impact for Zero Energy Renovation and construction
Nyskapende teknologiske løsninger for helautomatisk fangstregistrering og fangstrapportering
Vi finner de beste løsningene for å forlenge brukstiden til eksisterende betongkonstruksjoner.
An Open Innovation Ecosystem for exploitation of materials for building envelopes towards zero energy buildings
FIREFLY-prosjektet støtter bærekraftig utvikling av katalysatorbaserte kjemiske industri mot deres elektrifisering og reduksjon av deres avhengighet av metallimport og fossil energi bruk.
Prosjektet tar sikte på å validere et brenselsfleksibelt, to-trinn (sekvensielt) forbrenningssystem, kalt Constant Pressure Sequential Combustor (CPSC) og utviklet av Ansaldo Energia, for drift med enhver hydrogenkonsentrasjon i naturgass, opptil...
Mens kraftsektoren er godt på veien til å bli fossilfri, dekkes mesteparten av oppvarmingsbehovet i Europa og globalt fremdeles med fossile energikilder.
Dette forprosjektet hadde som mål å se hvilke nye utfordringer Ørland kommune og Ørland kampflybase har, som resultat av en verden i endring, Trøndelag-områdets nye strategiske betydning og tilhørende endret trusselbilde.
GP Seaweed skal utvikle teknologi og kunnskap om oppskalering og modernisering av tareoppdrett, og samtidig utvikle nye, klimavennlige produkter fra dyrket tang for blågrønne verdikjeder.